Tuesday, April 19, 2011

Aku harus JUJUR @ TIDAK ???

Kini aku berhadapan dengan masalah harus jujur @ tidak...seorang sahabat lama yang aku sayang,tapi kini dia mengalami masalah dalam perkahwinannya....setiap manusia takkan pernah lepas dari masalah,dengan ujian dari Allah kita akan tahu sejauh mana kekuatan iman seseorang itu...aku pernah dengar kata pepatah seorang kawan yang sudah berumahtangga juga,dia berkata masa budak2 kita akan mengalami masalah dalam persekolahan tidak kira lah pelajar pandai mahupun lembap,pabila remaja dalam percintaan,bila sudah masuk di alam pekerjaan masalah kewangan dan bila sudah berkahwin pula terlibat dalam masalah suami isteri...sama juga seperti dalam maksud musuh lelaki ialah LELAKI mnakala musuh perempuan ialah PEREMPUAN juga...uuhhh....aku bingung...kawan ku kini mendapat seorang suami yang tidak bertanggungjawab...seorang yang hipokrit dan penipu,walaupun kawan ku sudah menceritakan sedikit masalah tentang suaminya itu dan perangai buruknya tapi masih ada satu hal lagi dia masih belum tahu sehingga kini...jadi perlu kah aku bercakap hal yang sebenar dengan kawan ku itu sebab dia selalu bertanya kalau2 aku ada tahu cerita tentang suaminya,aku tidak sampai hati untuk menceritakn hal yang sebenar sebab aku kurang berminat untuk menjaga tepi kain orang..tapi aku juga tidak sampai hati untuk menipu kawan ku yang aku sayang...walaupun bukan aku yang mengalami dan merasakannya tapi dari air muka kawan ku itu aku dapat merasakan yang dia betul2 dalam kesedihan dan kecewa mendapat seorang lelaki yang jahanam lebih2 lagi dengan menyara hidup anaknya yang msih kecil tanpa bantuan daripada seorang suami...kenapa lah aku sering berhadapan dengan masalah yang berkaitan dengan lelaki??? semakin hari aku semakin benci dan dendam dengan lelaki dan aku berharap tuhan akan memakbulkan permintaan ku untuk....(biar tuhan dan aku sahaja yang tahu),dalam masalah seperti ini yang paling bernasib malang ialah nasib si anak,di manakah letaknya hati dan perasaan kasih sayang seorang ayah??? mengikutkan hawa nafsu syaitan semuanya akan menjadi hancur,memang sukar untuk menjumpai seorang lelaki daripada beribu lelaki di dunia ini yang hormat dan ikhlas dengan perempuan...aku berdoa semoga Allah kuatkan iman kawan ku dalam menjalani kehidupannya seharian,murahkan lah rezekinya agar dia dapat menyara hidup anaknya dengan sempurna dan bukakan pintu hati suaminya agar menjadi seorang lelaki yang bertanggungjawab,aku hanya mampu berkata kepada kawan ku...walaupun Allah sudah menciptakan adam dan hawa di muka bumi ini tapi "Tidak semestinya perempuan perlu bergantung hidup dengan seorang lelaki,dan tidak semua perempuan menjadi lemah tanpa bimbingan dan bantuan dari seorang lelaki"....hhhmmmmm......

2 comments:

  1. hikhik...thanks,so co rasa pa ptut yg aku buat nie beb???aku trus trang dgn kwan ku @ wat2 tia tau ja....

    ReplyDelete